יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

ד"ר שנארץ- אינטימיות וזוגיות או איך לשמר מיניות אחרי 20 שנות נישואין


ד"ר טל בן שחר, איתו קיימנו סדרת הרצאות על פסיכולוגיה חיובית, ונמשיך  לקים אותן בינואר פברואר ומרץ, סיפר לי על מרצה מעולה מהארווארד שמתמחה בנושא זוגיות ומיניות, ומציג גישה חדשנית לנושא.
מאחר ושנינו כבר לא צעירים, ונשואים ותיקים (כל אחד למישהו אחר) החלטנו להביא אותו לארץ לתת הרצאה וסדנא בבית ציוני אמריקה.
אני יצאתי עם הסדנא הזאת עם הרבה תובנות משנות חיים, והנה אני חולקת אותן איתכם.

1.       על מנת ליהנות מתשוקה מתמשכת, בני הזוג צריכים להמשיך ולהתפתח כל הזמן כבני אדם עצמאיים. ולא להיות דומים אחד לשני או להתאים עצמם אחד לשני. שמור על האמת שלך.
2.      לשמור על תודעה שקטה-לשמור על שקט פנימי גם כשיש מריבה.
לשלוט על הרגשות ולא להגיב מייד.
3.      להגיב באופן מבוקר כלפי בן הזוג ולא להגיב באופן קיצוני.
4.      מוכנות לקבל את הקושי, להכיל את המצבים הלא נוחים מתוך הבנה שהתמודדות עם הקושי תאפשר להשיג מטרות כמו העמקת האינטימיות.

ומה שאני לקחתי איתי הביתה זה להיות הכי טובה שאני יכולה
כלומר במקום להתמקד במה בן הזוג לא בסדר, קודם כל להיות בסדר בעצמי, והכי טובה שאני יכולה להיות. וזה כבר משנה את כל התמונה.

כל כך התלהבתי מהגילוי החדש שהזמנתי את ד"ר שנארץ המקסים להרצאה נוספת בבית ציוני אמריקה ב21 בפברואר.
ממליצה מאד לבוא,
          שולי זיו


2 תגובות:

  1. פה מפיק מרגליות. עצות שימושיות וחשובות לאין שיעור. לקחתי עימי. תודה.

    השבמחק
  2. כייף לשמוע שזה עזר! אם זה מעניין אותך- כלל הנראה ד"ר שנארץ' חוזר אלינו בפברואר, תמשיך להתעדכן...

    השבמחק