יום שלישי, 18 ביוני 2013

האם ידעת שלרגש יש מטרה? / שולי זיו

אתמול שמעתי הרצאה של  ד"ר אנאבלה שקד, שהיא מרצה מדהימה
ואני רוצה לשתף אותך במה שהבנתי כי זה בהחלט היה מרתק

אני מאמינה שרובכם שמעתם על תסריט החיים-
קורה אירוע
יש פירוש של האירוע
זה מעורר רגש
שגורם לפעולה ולתוצאה.

למשל: הבוס לא חייך אלי, אני מאמינה שהולך לפטר אותי, זה מעורר בי רגש חרדה, אני מחליטה להתפטר.

אז יש לזה העמקה נוספת: האירוע הוא מה שקורה, אבל איך שאנחנו מפרשים 
את האירוע, זה כבר כפוף למטרה הפסיכולוגית שלי.
האופן שבו אנחנו נפרש, נרגיש ונפעל היא תמיד בהתאם למטרה הפסיכולוגית שמנהלת אותנו מאז שהיינו קטנים.
קרה משהו בילדות שעיצב את האמונות שלנו, ושם בחרנו מטרה כמו: השגת תחושת ערך, הימנעות מלהתבלט, להיות אהוב, להיות מרצה אחרים וכו'
ומאז  ועד היום, כל מה שקורה אנחנו מפרשים לפי אותה מטרה פסיכולוגית.

ולכן חשוב שנשאל את עצמנו, לפני שאנחנו מגיבים, מה הפירוש שנתנו לאירוע, ולאיזו מטרה הוא כפוף.
הרגשה טובה מגיעה תמיד כאשר אנחנו מוותרים על רצונות ואמונות
ומרחיבים את התנאים שלנו לאושר.
חשוב שנבין שלכל רגש יש מטרה, כאשר הרגש עצמו הוא מניע לפעולה 
ומעורר אותנו לתגובה.כמובן שיש עוד ועוד.... 
זוהי רק טעימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה