יום חמישי, 25 ביולי 2013

אבא שאול

הי

מידי פעם אני כותבת לכם, על נושאים שונים של העצמה והתפתחות, ועל דברים שאני חווה.
ואילו הפעם, שבוע אחרי שאבי נפטר אני לא יכולה לחשוב על שום דבר אחר פרט על לכתוב כמה מילים עליו.

אבא שלי היה בן 85, ובחודשים האחרונים כבר לא היה במיטבו. אבל כשאני מסתכלת אחורה על כל מה שקיבלתי ממנו, אני מבינה שחלק גדול מהיכולת והרצון שלי להעצים אחרים, באה מהמקום של להסתכל עליו.

בחור שנולד במרוקו בשנת 1928, התייתם מאב בגיל 3 , והיה הבן היחיד בין 4 בנות לאמא בת 27 שנשארה לבדה, ומייד התגייס לעזור לה.

בגיל 19 מסיבות ציוניות עלה לארץ וישר הצטרף למלחמה. בהמשך דאג להעלות את משפחתו ואף ביקש מאמא שלי, ה"צדיקה" לקבל את אמא שלו שתגור איתם, בשיכון בקטמונים.
אתם יכולים לדמיין את זה? לגור עם חמותך?
אבל הסבתא הזאת היתה מיוחדת במינה, טובת לב שאין שני לה והיא עשתה לכולנו רק טוב.

כשאמא שלי, שעבדה כגננת ב"ויצו" שמעה שיש דירה קטנה בדמי מפתח למכירה בבית הכרם, אבא שלי מייד התלהב, רצה שילדיו יגדלו בשכונה טובה,  מכר את דירת השיכון בלי לחשוב פעמיים, ולקח הלוואות מכל מי שהסכים מתוך ידיעה שיהיה בסדר- הוא ישיג את הכסף.

משם קיבלתי את היכולת לזרוק את התרמיל  מעבר לגדר, ורק אחר כך לטפס.

ואכן בעבודה קשה הוא השיג את הכסף, וכך גדלנו בשכונה שקטה ותרבותית.

לאבא שלי אף פעם לא היה מינוס בבנק!!! נשמע הזוי, לא? למי מאיתנו לא היה מינוס. והוא בסך הכל היה דוור וקיבל משכורת קטנה.
אבל הוא מימש את העיקרון של לחיות לפי מה שיש ולא לפי מה שאני רוצה.
וגם את זה למדתי ממנו. (ולא תמיד מימשתי בהצטיינות)
הוא היה מוציא מזומן מהבנק ומתנהל איתו כל החודש: בלי כרטיס אשראי ובלי פנקס צ'קים. כמו שהיום מלמדים בשיעורי ניהול תקציב בית.
ותמיד תמיד חוסף לעתיד, שזה כלי נפלא שלקחתי ממנו.

את ההערכה  לאנשים מצליחים והדרייב להצליח לקחתי ממנו-
הוא מאד אהב שאנשים מצליחים ועודד אותי על כל הצלחה שלי, פירגן לי על הלימודים (אני מימנתי הכל), פירגן לי על כל נסיעה לחו"ל, ושמח על כל התקדמות שלי בחיים, ותמיד תמיד נתן לי להרגיש עד כמה הוא גאה בי ואוהב אותי.

ומה זה אם לא כל הכלים של התפתחות וצמיחה- עידוד ואהבה.

יושר, צניעות, פחות לדבר יותר לעשות, לא לרכל, לאהוב לרקוד ולשמוח ותמיד לעודד ולשאוף קדימה- כל אלה קיבלתי ממנו, ועליהם אני מודה לו מאד.
מאד יחסר לי מבטו האוהב ללא תנאי , החבוק החזק והעיניים הטובות. יהיה זכרו ברוך!

באהבה
שולי זיו אסולין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה